WeSeeDo-Logo Sluiten
Blog

WeSeeDo’en: wat moet je wel en vooral niet doen?

Tips en tricks voor videobellen

Met WeSeeDo kun je met één klik in gesprek met jouw cliënt, patiënt of klant. WeSeeDo is daarmee het meest effectieve communicatiemiddel. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw beeldbelgesprek zo optimaal mogelijk verloopt? We hebben de beste tips en tricks voor je op een rijtje gezet.

Met WeSeeDo ben je op afstand toch dichtbij. WeSeeDo’en is namelijk niet alleen veilig, maar ook gemakkelijk en persoonlijk. Het geeft je de mogelijkheid om zonder reistijd en reiskosten toch gesprekken te kunnen voeren met cliënten, patiënten of klanten.

1) Zorg voor een goede voorbereiding

Natuurlijk wil jij dat jouw beeldbelgesprek feilloos verloopt. Het is daarom handig om vooraf een aantal dingen te regelen en te controleren:

  • Is de batterij van je computer of laptop opgeladen? Zo nee, leg hem aan de lader.
  • Gebruik je je telefoon? Hou hem dan tijdens het gesprek horizontaal.
  • Controleer vooraf je internetverbinding, je camera en je microfoon en kijk of jouw browser toestemming heeft om ze te gebruiken. Ga hiervoor naar login.weseedo.nl/hardwaretest.
  • Zorg dat je goed zichtbaar bent: van je handen tot boven je hoofd. Je ogen en handen spelen namelijk een grote rol in je non-verbale communicatie.
  • Gebruik indien mogelijk oortjes of een headset, zodat je goed verstaanbaar bent.

2) Haal twijfel weg en maak het zo vertrouwd mogelijk

Voor veel mensen is beeldbellen nieuw. En dat levert soms wat weerstand op. Mensen zijn bang dat ze niet digivaardig genoeg zijn, dat het niet veilig is of ze hebben voorkeur voor een gesprek op locatie. Daarnaast kunnen ze het soms best spannend vinden. WeSeeDo helpt jou bij het weghalen van twijfel en het beantwoorden van vragen.

Zo hebben we bijvoorbeeld een toolkit voor zorgverleners en tal van mogelijkheden voor het personaliseren van jouw videobelgesprek. Kies voor een persoonlijke uitnodiging, creëer een persoonlijke digitale wachtkamer en geef mensen van tevoren meer informatie over hoe ze met maar één klik bij het digitale gesprek komen en wat ze kunnen verwachten.

3) Deel ervaringen van anderen

Beeldbellen heeft veel voordelen. Niet alleen voor de gebruiker, ook voor de cliënt, patiënt of klant. Benoem die voordelen, maar nog belangrijker: laat anderen ze benoemen door ervaringen te delen. Dit kan met behulp van een review, een quote of een beoordeling. Hiermee laat je jouw (potentiële) gesprekspartners zien dat het niet moeilijk, spannend of onveilig is.

4) WeSeeDo-groepsgesprek?

Van mensen die door elkaar praten tot pijnlijke stiltes. Een groepsgesprek levert soms wat onhandige situaties op. Gelukkig zijn er een paar dingen die je kunt doen om ze te voorkomen. Zet bijvoorbeeld je microfoon uit als je niet aan het woord bent, geef concreet aan van welke deelnemer je een antwoord verwacht of laat iedereen om de beurt antwoord geven.

5) Engels, Duits, Frans of Spaans

Heb je een videobelafspraak met iemand in het buitenland? Gebruikers over de hele wereld kunnen WeSeeDo’en via een gebruikersomgeving in de taal van hun voorkeur. Het is al mogelijk om een Engelse, Duitse, Franse of Spaanse gebruikersomgeving te krijgen. Je kunt in de beheeromgeving zelf instellen in welke taal je WeSeeDo wil zien. Misschien handig om even van het Nederlands naar bijvoorbeeld Frans te switchen als je een belangrijke afspraak met een Fransman hebt!

Meer weten? Plan direct een
WeSeeDo gesprek met ons in!

We laten je graag zien hoe WeSeeDo werkt, op een dag en tijdstip dat jou uitkomt.