Cyclu werkt nog beter met WeSeeDo

Het is alsof je met elkaar aan tafel zit, maar dan op afstand. Bij online coaching tool Cyclu maken ze sinds kort gebruik van WeSeeDo. Tot grote tevredenheid. Want bij een intakegesprek en bij de afronding van een training, bijvoorbeeld, of gewoon om even te bespreken hoe het gaat, is het heel zinvol om direct contact te ervaren. Directeur Dieta Mietus vertelt.

Met Cyclu versterk je online je vaardigheden

“Cyclu is een online tool die medewerkers ondersteunt bij het ontwikkelen van vaardigheden,” aldus Dieta. “Want zelfs als je iets weet, betekent het nog niet dat je het kunt toepassen. Ook leidinggevenden, die meer de regie willen en graag zien dat medewerkers autonomer worden, werken met de applicatie. De tool vraagt veel zelfreflectie van een deelnemer, die zichzelf als het ware gaat monitoren.”
De app stelt je vragen en geeft op basis van je antwoorden inzicht in je ontwikkelpunten, inclusief opdrachten om daarmee aan de slag te gaan. Dat levert direct zichtbaar resultaat op. Het gedrag van deelnemers op de werkvloer verandert en doordat collega’s en leidinggevenden daarop reageren, wordt het geleerde geborgd.

WeSeeDo voegt oogcontact op afstand toe aan Cyclu

Als Dieta een intake doet of een training afrondt met een cliënt, is het prettig om direct contact te kunnen hebben. Een paar minuten is al genoeg. Dan voegt WeSeeDo echt iets toe: door het oogcontact vangt ze ook non-verbale signalen beter op en voert ze een veel natuurlijker gesprek, waarbij ze haar handen vrij heeft om aantekeningen te maken. “Binnenkort kan ik ook demo’s laten zien via WeSeeDo. Dat is een aanvulling waar ik me erg op verheug.”

WeSeeDo vs Skype: sneller, makkelijker en echt privé

Voor Dieta heeft WeSeeDo veel voordelen ten opzichte van Skype, wat ze vroeger gebruikte als het echt niet anders kon. Met WeSeeDo kan ze haar cliënten écht recht in de ogen kijken, waar ze bij Skype vaak het gevoel had dat je langs elkaar heen kijkt. Ook vindt ze de verbinding van WeSeeDo veel sneller en beter dan die van Skype, en is het fijn dat haar cliënten niet eerst op een lijst hoeven te staan om contact te maken: met één druk op de knop is ze bereikbaar. Bovendien is de privacy van haar cliënten gewaarborgd, want ze laten geen digitale sporen achter met WeSeeDo. Dus geen gedoe met inloggen, programma’s downloaden en accounts aanmaken.

Altijd en overal bereikbaar met WeSeeDo

Dieta maakt vooral gebruik van uitnodigingen per e-mail om te WeSeeDo-en. Ze is gewoon op haar kantoor bereikbaar voor haar cliënten, of die nu thuis zijn, op hun werk of op zakenreis. Lang reizen voor een intake of een evaluatie is niet meer nodig en dat bespaart zowel Dieta als haar cliënten een hoop tijd. “Ik laat ook alle collega trainers en coaches die Cyclu gebruiken, zien hoe ze WeSeeDo kunnen inzetten in hun eigen praktijk,” besluit Dieta, “Want wie WeSeeDo eenmaal kent, wil gewoon niet anders meer.”

Lees alles over Cyclu hier.