Van 2% naar 25% conversie met je webwinkel

De toegevoegde waarde van contact via WeSeeDo

We proberen allemaal in contact te komen met potentiële klanten. We laten zien dat we er zijn en maken onszelf bereikbaar. Hoe meer contact, hoe sneller klanten onze producten of diensten afnemen. Of we nu een online ticketservice hebben of een webshop in oldtimers: voor conversie hebben we contact met prospects nodig. Wist je dat je met WeSeeDo een boost van 2% naar 25% conversie kunt behalen?

Meer over WeSeeDo voor e-commerce vind je hier.

Klanten die zelf het initiatief nemen en contact met ons zoeken, maken het ons nog makkelijker. We hoeven hen alleen nog maar te overtuigen. Contact opnemen kunnen ze op allerlei manieren doen, en de prettigste daarvan is telefonisch contact. Maar dat willen ze natuurlijk niet altijd. Veel vaker zullen ze mailen, chatten of een bericht sturen via een van de sociale media. Dat zijn prima manieren om contact te hebben en te houden, en een goed beeld te vormen van wat een klant zoekt. Maar het kan beter. En makkelijker.

WeSeeDo-en levert waardevolle informatie op

Als een klant jou belt, hoor je een stem en een verhaal dat op een bepaalde manier wordt verteld – met enthousiasme, irritatie, onzekerheid of verveling. Dat geeft je waardevolle informatie voor je beeldvorming. Je kunt uit al die informatie afleiden of de ander iets wil kopen, op zoek is naar de goedkoopste optie of service wil. Alleen al het feit dat die klant de moeite neemt om je te bellen, is een compliment waard. Telefonisch contact is veel waardevoller dan een mailtje, een chat of een boodschap via sociale media.
Neemt diezelfde klant contact op via WeSeeDo, dan kijk je hem direct in de ogen en zie je ook zijn houding. Je krijgt alle non-verbale communicatie mee en kunt in een oogopslag bepalen of hij belangstelling heeft voor je product, advies nodig heeft, bang is dat je niet op tijd kunt leveren of alleen even zijn verhaal kwijt moet.

WeSeeDo werkt op basis van webRTC (Real Time Communication), meer weten over de techniek?

WeSeeDo zorgt voor indrukwekkende conversie

Door contact via WeSeeDo aan te bieden, maak je jezelf op een unieke manier toegankelijk. Je nodigt mensen uit om zichzelf letterlijk te laten zien en persoonlijk contact met jou te hebben. Het is makkelijker dan bellen of chatten. Juist door het oogcontact en de service die je met WeSeeDo kunt leveren, creëer je een optimale winkelbeleving waardoor de conversie met grote sprongen toeneemt. Een klant die op een professionele manier wordt geholpen, kan eigenlijk niet anders dan overgaan tot kopen, net als in de fysieke winkel. Een reden te meer om elk WeSeeDo-gesprek serieus te nemen en alle aandacht te richten op je gesprekspartner. We spreken niet voor niets van een revolutie in klantcontact.

Let’s WeSeeDo!

Wil je hier meer over weten? Lees dan ‘Digitale verleiding’ van Maurits Kaptein!