Jeroen Sprangers in WeSeeDo gesprek met één van zijn klanten.

‘Met WeSeeDo kunnen we efficiënter werken’

“Als mede-eigenaar van Rein Advocaten & Adviseurs hou ik mij binnen onze organisatie vooral bezig met informaticarecht. Dat gaat echt van privacyrecht tot blockchain en alles wat er tussen zit. Daarnaast hou ik mij bezig met faillissementsrecht, waarbij ik als curator bedrijven herstructureer. Wij hebben innovatie hoog op onze to-do list staan. Om die reden hebben we het ReinLab opgezet, om als aanjager met zoveel mogelijk mensen de rek en de grenzen van de digitale verandering binnen de juristerij op te zoeken.

Hoe kwam je zo bij WeSeeDo terecht?
Iebele kende ik al en ook had ik gelezen over WeSeeDo. Voor mij staat de eenvoud en het gebruikersgemak van WeSeeDo voorop. In onze praktijk zit zeker een derde van onze klanten door heel Nederland  Voor mij is WeSeeDo hierin de oplossing. We weten dat non-verbale communicatie meer dan de helft van het gesprek is. Als je elkaar niet ziet, heb je een heel ander gesprek. Als ik iets uitleg tijdens een bel afspraak weet ik niet of diegene het ook begrijpt. Dat vind ik letterlijk echt een gemis van telefonische gesprekken. Dankzij WeSeeDo kan ik met mijn klanten communiceren op een innoverende en persoonlijke manier, die privacy technisch gezien in orde is en voldoet aan de AVG.

Heb je ook andere aanbieders overwogen?
Skype for Business heb ik overwogen, maar daar zit je met het privacy aspect en moeten beide gesprekspartners een account bij Skype for Business hebben. Ik stuur via WeSeeDo mijn klant een uitnodiging die daarna alleen maar de uitnodiging hoeft te accepteren. Daar zit ook gelijk de winst van WeSeeDo. Met WeSeeDo hoeven mijn klanten geen account aan te maken, zoals dat bij Skype for Business wel het geval is.

Wanneer zet je WeSeeDo in?
Het blijft me verbazen hoeveel tijd het kost om alle agenda’s gelijk te krijgen. De hele dag door is het secretariaat aan het bellen om interne en externe afspraken in te plannen en te verzetten in de agenda’s. En daar is ontzettend veel tijd mee gemoeid. Met de inzet van WeSeeDo kan iedereen, waaronder het secretariaat, efficiënter werken. Het secretariaat heeft een training gehad om WeSeeDo goed te implementeren binnen de visie en het beleid van de organisatie. Dit helpt het secretariaat om eenvoudiger afspraken in te plannen met behulp van WeSeeDo en betekent voor mij dat ik effectiever kan werken. Ik wil dat alle medewerkers van Rein Advocaten & Adviseurs WeSeeDo gaan gebruiken en het actief naar buiten communiceren.

Secretariaat-secretaresse-Rein-Advocaten-Adviseurs-WeSeeDo
De WeSeeDo afspraken worden door het secretariaat ingepland.

Wat is de feedback die je terugkrijgt van je klanten?
Het mooist is dat het altijd over de digitale wachtkamer gaat, dat vindt iedereen plezierig. Stel: ik kom net binnen op kantoor. Mijn klant belt juist op dat moment over de uitkomst van een vonnis. Dan heb ik even twee minuten nodig om de vragen erbij te pakken. Als ik als dienstverlener niet het momentum kan bepalen, dan geeft mij dat een vervelend en naar gevoel. Als mijn klant dan even in de digitale wachtkamer van WeSeeDo zit, is dat fundamenteel minder storend dan aan de telefoon zitten wachten. In de digitale wachtkamer kan je van elkaar zien dat we er beiden zijn, waarin ik bepaal wanneer het gesprek start. Ook het aftellen voordat het gesprek begint maakt een wereld van verschil. Je kan dan even goed voor de camera plaatsnemen en comfortabel aan het gesprek beginnen.

Wat heeft WeSeeDo je opgeleverd?
Het aanbieden van online videogesprekken bespaart mij en mijn klanten veel reistijd. Daarnaast bespaart het mij ook reiskosten, in de auto zitten is namelijk geen value for money. Ik kan mijn tijd efficiënter indelen en ik ben geen tijd kwijt aan het heen en weer rijden. Als ik WeSeeDo gesprekken inplan met mijn klanten, heb ik meer mogelijkheden in mijn agenda. Het is echt een mindset; het is een mooie service dat we onze klanten kunnen aanbieden. Het is een meerwaarde in je palet en in je werk. WeSeeDo helpt mij enorm in mijn werk. Ik kan efficiënter werken, het secretariaat kan meer afspraken voor mij inplannen. En je houdt een tevreden klant, omdat je je klanten persoonlijke service verleent.”

Jeroen Sprangers
Mede-eigenaar van Rein Advocaten & Adviseurs

Jeroen-Sprangers-advocaat-curator-Rein-advocaten-adviseurs-WeSeeDo