Implementatiepartner
Met behulp van de WeSeeDo API bieden wij je de mogelijkheid om alle beheerstaken geautomatiseerd uit te voeren.
Via deze weg is het mogelijk om de WeSeeDo applicatie naadloos te integreren in je reeds bestaande bedrijfsprocessen. Wij zijn ons er van bewust dat iedere klant zijn eigen unieke bedrijfsprocessen heeft en daarmee andere implementatiewensen heeft. Wij hebben onze API daarom zo flexibel mogelijk ingericht zodat deze op allerlei denkbare scenario’s goed aansluit. Daarnaast ervaren wij met onze klanten dat het implementatieproces weinig tijd kost; er zijn klanten die een volledig functionele API-implementatie in slechts enkele dagen hebben kunnen programmeren.
Veel voorkomende scenario’s
Op deze pagina worden een aantal veel voorkomende scenario’s beschreven, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Neem voor meer informatie gerust contact met ons op, dan bespreken we welke implementatiekeuzes het beste passen bij jouw bedrijfsprocessen.
Scenario 1: volledige integratie
Wanneer WeSeeDo wordt ingebouwd in een bestaand softwarepakket, waarin een planningsmodule, e-mailnotificaties etc. al aanwezig zijn, is er vaak alleen behoefte aan het kunnen voeren van een beeldbelgesprek binnen de bestaande applicatie; dit is met onze API geen probleem. Wanneer een WeSeeDo-gesprek wordt aangemaakt via de API, krijg je voor elke gespreksdeelnemer een unieke link terug. Deze links kunnen dan conform de reeds bestaande processen worden gedistribueerd.
Daarnaast is het mogelijk om de unieke link in te laden in bijvoorbeeld een iframe, waarmee het WeSeeDo-gesprek volledig in de bestaande applicatie kan worden ingekapseld. Via deze weg kun je WeSeeDo-gesprekken voeren zonder dat gespreksdeelnemers de bestaande applicatie hoeven te verlaten.
Scenario 2: gedeeltelijke integratie
Uiteraard is het ook mogelijk om een minder vergaande integratie te ontwikkelen. In dat geval worden bepaalde onderdelen via de API aangestuurd, en andere onderdelen via onze gebruikersinterface. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om afspraken in te plannen via de API, maar voor het voeren van gesprekken gebruik te maken van onze wachtkamerfunctionaliteit; de keuze is aan jou.
Scenario 3: enkel automatisch inloggen
De minst vergaande vorm van integratie is enkel het maken van een koppeling voor automatisch inloggen op onze applicatie. Het is mogelijk om via onze API voor een agent een inlog URL te genereren, de agent kan daarna simpelweg naar de betreffende URL worden doorgestuurd, waarna de agent automatisch zal worden ingelogd. Voor het inplannen en voeren van WeSeeDo-gesprekken wordt dan verder volledig onze interface gebruikt.
Technisch
De WeSeeDo API is een REST API welke is gebaseerd op data uitwisseling door middel van JSON. Voor het ontwikkeltraject hebben wij een Sandbox omgeving beschikbaar gesteld. Deze Sandbox omgeving is een kopie van de productie omgeving, en stelt klanten in staat om integratietrajecten te ontwikkelen en testen, alvorens deze op onze productie omgeving in gebruik te nemen. Op de Sandbox omgeving kun je naar hartenlust testen en doen wat je maar wil met onze API.
Documentatie
API is gedocumenteerd conform de OpenAPI 3.0 specificatie. De documentatie voor de Sandbox-omgeving is op te vragen via sales@weseedo.nl.
Authenticatie
Onze API is een REST API, voor authenticatie maken wij gebruik van OAuth2, de client_credentials en password grant types worden ondersteund. De benodigde API-credentials kun je geheel zelf beheren via onze beheerinterface.
Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om een Single Sign On koppeling te realiseren, bijvoorbeeld met Active Directory Federated Services of Auth0. Neem voor de mogelijkheden contact met ons op.
Notificaties
WeSeeDo biedt de mogelijkheid om notificaties te versturen, zoals voor het maken, wijzigen en annuleren van WeSeeDo-gesprekken. De inhoud van deze e-mails kunnen volledig naar eigen wens via onze beheerinterface worden ingesteld. Heeft je applicatie al een notificatiesysteem? Geen probleem, de notificaties kunnen bij het inplannen via de API simpelweg worden uitgeschakeld.
Security
De veiligheid van onze dienstverlening is bij ons een #1 prioriteit waar we continu mee bezig zijn. WeSeeDo is ISO-27001 en NEN-7510 gecertificeerd en maakt enkel gebruik van servers die in Nederland worden gehost. Alle communicatie met onze producten verloopt over https-verbindingen. Daarbij accepteren wij alleen TLS v1.2 of nieuwer en ondersteunen we alleen sterke, moderne ciphers.
We slaan we naast enkele vereiste metadata van gesprekken, geen enkele gegevens op. Onder deze metadata valt bijvoorbeeld de naam van de behandelaar en de naam van de cliënt. Deze metadata gebruiken wij enkel functioneel; bijvoorbeeld om in een uitnodiging aan een cliënt de naam van de cliënt en de behandelaar te tonen, of gespreksrapportages inzichtelijk te maken.
Indien ook dit niet gewenst is kan via de API er uiteraard voor gekozen worden om ons de data al geanonimiseerd aan te leveren, of kunnen wij de betreffende metadata ook binnen 24 uur weer anonimiseren.
De unieke link die wordt gegenereerd voor elke gespreksdeelnemer is de enige manier om toegang te krijgen tot het WeSeeDo-gesprek, de betreffende link bevat een unieke code die dermate lang is dat deze door derden onmogelijk te voorspellen of te kraken is. Het is daardoor praktisch onmogelijk om ongeautoriseerd toegang te krijgen tot een WeSeeDo-gesprek.
Het WeSeeDo-gesprek is volledig peer-to-peer (p2p) en volledig end-to-end (E2E) encrypted. Dit houdt in dat WeSeeDo, of derden, op geen enkele wijze de videostreams kunnen afluisteren en/of beïnvloeden. In situaties waarbij een verbinding niet volledig peer-to-peer tot stand kan komen als gevolg van netwerkconfiguraties, wordt gebruik gemaakt van een STUN/TURN server. Deze STUN/TURN servers zijn volledig in ons eigen beheer, en dienen enkel als een “doorgeefluik” van de streams; de tussenkomst van een STUN/TURN server behoudt de E2E-encryptie, de streams kunnen alsnog niet worden afgeluisterd/gemodificeerd.
Het feit dat wij geen invloed hebben op de streams maakt dat wij functionaliteiten zoals aangepaste achtergronden of andere manipulaties van de streams niet kunnen aanbieden; we hechten meer waarde aan de privacy van onze klanten dan aan de mogelijkheid om dergelijke functies aan te bieden.
Alle door WeSeeDo verstuurde e-mails voldoen aan antispammaatregelen zoals SPF en DKIM en versturen wanneer de ontvangende partij dit mogelijk e-mail versleuteld met TLS. Ook de grote e-mailproviders waarbij vaak problemen met bezorging optreden, zoals Outlook/Live/Hotmail, accepteren onze e-mails.
Ervaar WeSeeDo zelf en zie hoe het werkt.
Vraag een demo aan!
Binnen één werkdag kan je tijdens een live demo afspraak op afstand WeSeeDo zelf ervaren.
Liever op een andere manier contact? Bel ons op (085) 273 79 77 of gebruik ons contactformulier. Of blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief.