WeSeeDo-Logo Sluiten
Persberichten

Videobellen met de huisarts wordt steeds vaker gebruikt in Zuid-Kennemerland e.o.

De huidige samenwerking is verlengd voor een periode van een aantal jaren

Huisartsen Zuid Kennemerland e.o. (HZK) en haar 170 huisartsenpraktijken kozen wederom voor WeSeeDo, het bedrijf dat videobellen veilig mogelijk maakt, zónder iets te downloaden. De huidige samenwerking met HZK is verlengd voor een periode van een aantal jaren. Bovendien is het maximum van drie licenties per praktijk, uitgebreid naar een onbeperkt aantal. Dat betekent dat vanaf nu iedereen binnen de huisartsenpraktijken de mogelijkheid heeft om te WeSeeDo’en.

De urgentie om te beeldbellen met elkaar nam door COVID-19 enorm toe, juist binnen de zorg. Een fysiek bezoek aan de arts is namelijk niet altijd nodig. Psychische klachten bespreken, een follow-up, informerende consulten en nazorg kunnen namelijk ook via beeldbellen. HZK maakte daarom destijds een selectie van aanbieders die dit voor hen konden faciliteren. Uit de lijst met aanbieders werd WeSeeDo geselecteerd, mede door de veiligheid die het bedrijf garandeert. Ook in de reguliere zorg draagt het gebruik van beeldbellen bij aan een efficiëntieslag in de huisartsenpraktijk. WeSeeDo is nu preferred supplier en is daarmee een duurzaam onderdeel van het reguliere zorgproces in de huisartsenpraktijk.

Stijging behoefte aan beeldbellen in de zorg

WeSeeDo is de afgelopen jaren veelvuldig gebruikt, met succes. Zowel medewerkers als patiënten zijn erg te spreken over het de applicatie. Nout Waller, Directeur van HZK: “We hebben na een uitgebreid selectietraject gekozen voor WeSeeDo, omdat de applicatie het beste voldoet aan onze wensen. Onze ideeën over samenwerking en integratie komen overeenkomen met die van WeSeeDo. Dit betekent dat de praktijken nu een onbeperkt aantal licenties hebben om al hun medewerkers te laten werken met beeldbellen.” Ook Iebele Otten, directeur van WeSeeDo, is blij om preferred supplier te zijn: “Het is mooi om te zien dat HZK en haar zorgverleners videoconsulten met patiënten op een veilige en gemakkelijke manier inzetten. We zien de behoefte aan beeldbellen met patiënten toenemen, het raakt ingeburgerd in de huisartsenpraktijk. Wij willen huisartsenpraktijken toekomstbestendig maken. Daarom kijken we in de toekomst ook samen naar een duurzame koppeling tussen WeSeeDo, de HISsen (Huisarts Informatie Systemen) en de portalen.”

Beelbelconferentie

Op 10 november vond de beeldbelconferentie van HZK plaats. Hier wisselden huisartsen, praktijkmanagers en doktersassistenten ervaringen uit over beeldbellen in de zorg. Tijdens de conferentie werd veilig beeldbellen besproken en presenteerde WeSeeDo nieuwe functionaliteiten. Otten: “Het is mooi en waardevol om de positieve ervaringen van zorgverleners te horen over ons systeem. Deze conferentie liet echt de toegevoegde waarde zien van videobellen in de reguliere huisartsenzorg.”

Over HZK

Huisartsen Zuid Kennemerland e.o. is de publieke naam van de Huisartsen Coöperatie Zuid Kennemerland (HCZK), het samenwerkingsverband van praktijkhoudende huisartsen in de regio Zuid-Kennemerland, en de onderliggende BV’s. De Huisartsen Coöperatie Zuid Kennemerland (HCZK) behartigt de collectieve huisartsenbelangen en ontwikkelt huisarts gerelateerde activiteiten. Zo worden alle regionale en landelijke zorg gerelateerde ontwikkelingen gevolgd en met de leden gecommuniceerd.

Over WeSeeDo

WeSeeDo maakt het voor bedrijven, (overheids)organisaties en zorginstellingen gemakkelijk om op een eenvoudige en veilige manier beeldcontact te hebben met hun klanten en patiënten. Er is geen installatie nodig; letterlijk met één klik komt een verbinding tot stand. Men kan van tevoren een afspraak inplannen of een online spreekuur houden. Dankzij het oogcontact en de personaliseerbare interface voelt WeSeeDo vertrouwelijk aan voor de patiënt. Daarnaast is de videoverbinding gegarandeerd veilig. Inmiddels gebruiken honderden zorginstellingen, storingsdiensten, arbodiensten en gemeenten WeSeeDo.

Meer weten? Plan direct een
WeSeeDo gesprek met ons in!

We laten je graag zien hoe WeSeeDo werkt, op een dag en tijdstip dat jou uitkomt.

Gesprek aanvragen