Zou je even iets over jezelf willen vertellen? "Zeker, ik ben Ron Meijer, zelfstandig belastingadviseur. Inmiddels heb ik al negen jaar mijn eigen bedrijf in Leeuwarden genaamd Adrome. Adrome staat voor expertise in belastingzaken en administratie. Door WeSeeDo is mijn regio in plaats van Friesland de wereld.
Heb je nog andere aanbieders overwogen voordat je begon met WeSeeDo?
Ja, ik heb hiervoor gewerkt met Skype. Mijn ervaring daarmee was slecht. De reden hiervoor is dat klanten dan elke keer zeiden:’’ Oh, moet ik nu weer Skype installeren.’’ Daarnaast moet je je gegevens achterlaten bij Skype. Ik heb met de AVG te maken, dus dat is niet handig. Jan Jaap de Vries van De Vries c.s. Tax Advisors heeft WeSeeDo en is daar ook erg positief over. Ik had contact met Jan Jaap en hij zei dat het heel goed werkt. Het belangrijkste is dat er geen installatie voor nodig is. Het werkt in elke de browser en klaar. Je klanten hoeven er geen moeite voor te doen.
Wanneer zet je WeSeeDo in, en voor wie?
Op mijn website heb ik de button staan: WeSeeDo’en met Adrome. Voorheen had ik tekst chatten, nu WeSeeDo.
Fiscaliteit is vertrouwen. Vertrouwen is elkaar de hand geven, elkaar in de ogen aankijken. WeSeeDo is online visueel contact. Het vertrouwen is daardoor veel groter. Klanten kunnen reageren op mijn website, op artikelen of als ze vragen hebben en klant willen worden. Zo gebruik ik de WeSeeDo button op mijn website en daarnaast nodig ik ook mensen uit voor WeSeeDo gesprekken.
Je bent zoveel dichterbij je klanten en dat is het grootste verschil.
Maak je ook een verdeling tussen particulieren en ondernemingen?
Particulieren zijn vaak emigranten, die heb ik ook vaak op WeSeeDo. Bijvoorbeeld veel mensen uit China, Australië of Engeland. Vooral nu met de Brexit. Nederlanders die daar werken en terug moeten komen die help ik dan. Ik hoor dan weleens: ‘’Ja, maar ik kan niet naar Leeuwarden komen.’’ Dan is mijn antwoord heel simpel, dat hoeft ook niet! Je bereik is dus groter vanaf de Noordelijke provincie, de wereld. En belangrijk is niemand hoeft moeite te doen om contact met je op te nemen, want dan wordt het weer niet gedaan.
Wat zijn jouw ervaringen met WeSeeDo gesprekken?
De klant schrikt in het begin. ‘’Oh nee, ik heb niet opgeruimd! Zit mijn haar wel goed?!’’ Dan moet ik altijd lachen en zeg:’’ Ja, en mijn haar zit ook goed.’’ Dat is het begin. Het is even wennen de eerste keer, maar daarna is het alleen maar gemakkelijk. Daarnaast is het ook prettig om te zien of iemand begrijpt wat je zegt. Doordat je elkaar ziet en vaak al aan de non-verbale communicatie merkt of iemand je begrijpt.
Wat heeft het je tot nu toe opgeleverd?
Opdrachten die je anders niet krijgt. Ik heb vaak gehad dat ik een telefoontje kreeg vanuit het buitenland met een vraag. Dan gaf ik daar antwoord op dan is die persoon weg. Dan moet je maar afwachten of die persoon weer contact opneemt. Als je elkaar ziet dan is het voor je gesprekspartner moeilijker om nee te zeggen, want dan zeg je nee tegen een persoon, tegen een gezicht en dat ga je niet doen. Je bent zoveel dichterbij je klanten en dat is het grootste verschil.”