Nicole Bartelds eigenaar van De Databoerin aan het werk

 

Zou je iets willen vertellen over jezelf?
Mijn naam is Nicole Bartelds en ik ben eigenaar van De Databoerin. De Databoerin is een onafhankelijk adviesbureau, waar wij ons richten op de ondersteuning van het boerenvakmanschap door de toepassing van Smart Farming technologie. Smartfarming biedt mogelijkheden om op een groeiend bedrijf alle gewassen optimaal te blijven monitoren, het hoofd te bieden aan gevolgen van klimaat verandering en biedt kansen wanneer er steeds minder mensen het zware werk in de landbouw kunnen doen. Met Smart Farming gaat de boer een uitdaging aan om meer omzet te genereren met slimme technologie. Technologie, zoals GPS en sensoren om plaats- én tijd specifiek te behandelen.

Hoe kwam je bij WeSeeDo terecht?
Eigenlijk via via. Iemand die Iebele kent zei dat dit is hartstikke leuk, WeSeeDo! Ik was zelf ook op zoek naar iets soortgelijks. Want je bent als één bedrijf aan één locatie gebonden. Met een online gesprek verspil je niet onnodig tijd met reizen.

Wat was de reden om van Skype over te stappen naar WeSeeDo?
Skype heeft nogal technische problemen. Dat je dan ook nog eens, voordat het gesprek begint, een half uur loopt te pielen totdat je klant Skype heeft gedownload, zich geregistreerd heeft en je ook nog een goede verbinding tot stand hebt gebracht. Het komt met Skype gewoon niet professioneel over. Het WeSeeDo pakket sprak me daarom aan. Ik kan een uitnodiging versturen en de klant klikt daarop en we komen op de afgesproken tijd met elkaar in contact en dat vind ik wel heel professioneel over komen. Zowel voor mij als mijn klant zit er geen gedoe aan.

Nicole in een WeSeeDo gesprek met een van haar klanten

Wanneer zet je WeSeeDo in?
Bij de eerste afspraak ga ik altijd naar de klant toe. Het is vaak om te proeven hoe het is en kijken hoe het bedrijf georganiseerd is. Voor het vervolg zet ik WeSeeDo in. Dan zit je toch tegenover elkaar zoals je in werkelijkheid ook zou doen. Ik merk het vooral als ik een project overleg heb in het land. Je wilt elkaar fysiek spreken in plaats van aan de telefoon. Maar daardoor ben je wel 6 uur kwijt inclusief heen en weer rijden en uur gesprek met je klant. Dat is niet efficiënt, het kost veel tijd. Zeker met één op één gesprekken is het gemakkelijk om WeSeeDo te gebruiken.

Wat voor feedback krijg je terug van je klanten?
Mijn klanten geven vaak aan dat ze het heel fijn vinden dat ze niks hoeven te downloaden en dat het zo gemakkelijk gaat. Het is even een drempel, maar als we eenmaal geWeSeeDo’ed hebben dan zijn ze het helemaal gewend.

Wat is je eigen ervaring tot nu toe?
WeSeeDo is heel laagdrempelig, daarnaast ook een enorme besparing in tijd. Door drukke agenda’s kom je door WeSeeDo te gebruiken sneller in gesprek. Als een van de eerste in mijn branche die WeSeeDo gebruikt onderscheid ik mijn bedrijf.

Met WeSeeDo kan ik meer klanten bedienen en een hogere bereikbaarheid creëren. Met het gebruik van WeSeeDo geef ik aan dat duurzaamheid ook voor De Databoerin belangrijk is.